Vedeli ste, že je päťkrát lacnejšie udržať si zákazníka, ako získať si nového? Dokonca, zvýšenie miery udržania zákazníkov len o 5%, môže zvýšiť vaše zisky o 25 – 95%. Verní zákazníci míňajú viac, pretože dôverujú vašim službám alebo produktom. Zákaznícky portál spríjemňuje pocit pri nakupovaní a motivuje zákazníkov ich objednávku neskôr zopakovať. Ľudom získava čas, ktorý dokážu využiť na ostatné veci, a zároveň má vaša firma všetko organizované a prehľadne uložené.
Čo je to klientska zóna
Klientska zóna, zákaznícky portál alebo B2B portál (ako len chcete) je bezpečná sekcia webovej stránky, kde je obmedzený prístup používateľom, ktorí na vstup nemajú oprávnenie. Tento prístup je zvyčajne chránený používateľským menom a heslom, ktoré si alebo im stanovíte.
👉 Ako postujeme pri výrobe klientskej zóne alebo B2B portálu? Prečítajte si na podstránke Zákaznícka zóna
Aké benefity poskytuje klientom?
Klienti si po prihlásení do zákazníckej zóny môžu prezerať históriu svojich objednávok, spravovať rôzne súbory alebo komunikovať s ostatnými zákazníkmi, poprípade s kompetentnými zamestnancami spoločnosti. Pre názorný príklad si zoberme zubnú ambulanciu, ktorá využíva zákaznícku zónu. Jej pacienti si môžu prezerať svoju históriu návštev, majú prístup k zdravotnej karte kedykoľvek potrebujú, vidia blížice sa termíny preventívnych prehliadok, a ak im termín nevyhovuje, pohodlne si ho presunú na iný dátum. Celý proces je príjemnejší a efektívnejší.
Žijeme v dobe, kedy je 90% všetkej komunikácie neverbálnej a toto číslo stále rastie. Mnohí ľudia považujú verbálnu komunikáciu za nepríjemná a uprednostnia práve digitálny spôsob komunikácie. Nebolo by vhodné výjsť v ústrety aj týmto ľuďom, a získať si ich dôveru na svoju stranu?
Výhody, ktoré prináša B2B portál spoločnosti
Prínosov je mnoho. Výrazne sa zmenšuje šanca, že vám niečo unikne. Všetky informácie máte pohromade a prehľadne zorganizované tak, aby ste ich v čo najkratšej dobe našli. Zákazníkom môžete napríklad pripomínať nadchádzajúce akcie alebo nové produkty a služby, ktoré ponúkate. K zákazníkom ste taktiež bližšie. Môžete s nimi rýchlejšie komunikovať a nemusíte zdĺhavo hľadať kontaktné údaje po skriniach. Tieto výhody zvyšujú ekonomické prínosy (väčšie tržby), avšak netreba opomínať aj technické faktory.
Používaním B2B portálu predchádzate problémom, ktoré by sa mohli vyskytnúť napríklad pri nechcenom vymazaní emailu alebo obyčajnom probléme s vaším počítačom. Predstavte si, že by vám v tomto momente zhorel počítač, máte svoje dôležité dokumenty zálohované? U nás, v OBS, robíme klientske zóny zálohované v databázach uložených na serveri.
K údajom sa dostanete kedykoľvek a kdekoľvek na svete. Nebudete obmedzovaný kancelárskymi priestormi alebo pracovnou dobou kolegov. To je výhoda ktorú oceníte hlavne v aktuálnej pandemickej situácii, kedy väčšina zamestnancov firiem prechádzala na home office. Firmy, ktoré kontinuálne digitalizovali, mali obrovskú výhodu oproti firmám, ktoré všetko robili „po starom“ na papieroch a v exceloch. Túto tému sme podrobne opisovali v článku Zbavte sa papierov a zbytočného preposielania Excelov!
Ako vyzerá klientska zóna?
Ak si ešte stále neviete predstaviť, čo skrýva pojem klientska zóna, pripravil som si pre vás zopár praktických ukážok. Najväčší česko-slovenský internetový obchod – Alza, samozrejme taktiež používa klientsku zónu. Na obrázku nižšie môžeme vidieť históriu objednávok, kde nájdeme presne to, čo potrebujeme – číslo objednávky, odkaz na elektronickú faktúru a filter pre rýchlu orientáciu.
Tak isto si vieme upraviť profil, zvoliť profilovú fotku alebo vyplniť adresu dodania, aby sme ju nemuseli vypĺňať zakaždým manuálne. Alza ponúka napríklad možnosť vyplniť dotazník, na základe ktorého vám budú ponúkať čo najviac relevantných produktov, a aby vám čo najviac urýchlili proces nákupu a rozhodovania.
Ako som spomínal vyššie, zákaznícka zóna poskytuje podrobný prehľad o vašej spoločnosti. Na obrázku nižšie môžete vidieť prehľadný dashboard s potrebnými informáciami. Štatistiky sa dajú spraviť takmer zo všetkého, záleží už len na vašich prioritách a preferenciách.
Klientska zóna alebo teda naprogramovanie B2B portálu poskytuje kompletný balík, ktorý dokáže vašu firmu posunúť na inú úroveň a hlavne odlíšiť od konkurencie. V prípade, že by ste potrebovali jednu priamo pre vás, neváhajte nás kontaktovať a nechajte si ju vyhotoviť od jednotky na trhu v oblasti klientskych zón.
👉 Možno vás zaujme aj naša podstránka Vývoj a programovanie IT a systémov – skúste si ju pozrieť.
Vaše OBS.
Zdroje:
https://hbr.org/2014/10/the-value-of-keeping-the-right-customers
https://www.thecut.com/article/psychologists-explain-your-phone-anxiety