Zvyšovanie tržieb a ziskov je najvyššou prioritou pre väčšinu spoločností. Zameranie sa na vašich zákazníkov a na to, ako reagujú na rôzne predajné a marketingové stratégie, vám môže pomôcť rozhodnúť sa, ako najlepšie zvýšiť tržby a zisk. Vaše marketingové a reklamné kampane môžu prilákať nových zákazníkov a udržať súčasných, čím zvýšite svoje zisky. 😊 V tomto článku vysvetlíme, ako môžete zvýšiť zisky a pomôžeme vám dosiahnuť vaše dlhodobé ciele.
Čo to znamená zvýšiť zisk? 💰
Zisk je suma peňazí, ktorú spoločnosť získava, vrátane príjmov z predaja a akýchkoľvek ďalších príjmov z úrokov z banky alebo investícií. Spoločnosť môže zvýšiť svoje zisky zvýšením predaja, pridaním ďalších zdrojov príjmov a zvýšením množstva peňazí, ktorú vytvorí každý obchod.
Čo to znamená zvýšiť predaj? 📈
Predaj sa týka počtu položiek alebo služieb, ktoré spoločnosť predáva. Zvýšenie predaja teda znamená, že zákazníci kupujú viac produktov. Spoločnosť môže zvýšiť svoj predaj dosiahnutím väčšieho počtu zákazníkov, presvedčením zákazníkov nakupovať častejšie, vylepšením marketingovej stratégie, ponúkaním cien, ktoré sú v súlade s trhom, a udržiavaním dobrých vzťahov so zákazníkmi.
Ako zvýšiť príjmy a predaje 🎯
Tu je 20 rôznych spôsobov, ako zvýšiť príjmy a predaje ako marketingový pracovník alebo obchodník:
- Stanovte si jasné ciele: Určte kvantifikovateľné ciele, ako veľmi chcete zvýšiť svoj predaj a zisk. Týmto spôsobom môžete rozhodnúť, ako pristupovať k svojim cieľom, a ktoré metódy by ste chceli použiť. Pomocou značenia si svojho progresu a úspechov.
- Cieľte na opakovaných zákazníkov: Pestujte vzťahy, ktoré máte so svojimi vernými zákazníkmi vašej značky. Zvýšená komunikácia môže pripomenúť vašim zákazníkom vaše podnikanie a kontrolovať odkaz/poslenie, ktoré vysielate. 💌 Zvážte kontaktovanie zákazníkov emailom s novou ponukou svojich služieb.
- Cieľte na starých zákazníkov: Získanie späť bývalých zákazníkov niekedy vyžaduje menej úsilia než získanie nových zákazníkov. Môžete ich osloviť pomocou zliav, výmen alebo upgradeov. Pôvodní zákazníci vám môžu poskytnúť recenzie a hodnotenia, ktoré vám získajú nových zákazníkov.
- Rozšírte svoj geografický dosah: Môžete sa rozšíriť otvorením novej fyzickej predajne. Môžete tiež rozšíriť geografický dosah vašich zákazníkov tým, že zvýšite vzdialenosť, na ktorú budete doručovať alebo poskytovať služby, alebo pridaním reklamných iniciatív v susedných zónach, či trhoch.
- Prepracujte svoj cenový plán: Na zvýšenie príjmov pri zachovaní rovnakého počtu predajov prehodnoťte svoj cenový plán. Môžete navýšiť svoj podiel na trhu napríklad znížením svojich cien alebo môžete zvýšiť svoje ceny ak veríte, že vaša značka je silná a zákazníci veria vo vašu ponuku.
- Pridajte produkty alebo služby: Jeden zo spôsobov, ako zvýšiť počet predajov na súčasného zákazníka, je ponúknuť viac produktov, ktoré váš zákazník potrebuje. 🛒
- Zbaliť produkty alebo služby (vytvorenie balíčkov): Zbaliť produkty môže povzbudiť vašich zákazníkov k nákupu väčšieho množstva, pretože môžu ušetriť peniaze tým, že kúpia viac ako jednu položku naraz.
- Upsell produktov a služieb: Pridanie konkrétneho plánu na predaj drahších produktov vám môže pomôcť transformovať jednoduchý predaj na hodnotnejšiu transakciu. Zobrazením informačných materiálov môžete ukázať najskôr drahšie alebo upgradnutné možnosti skôr a zvýrazniť tak benefity nad menej-drahšími možnosťami.
- Pridajte nové formy platby: Predaj môžete zvýšiť tiež tým, že ponúknete nové spôsoby platby, ktoré zákazníci považujú za pohodlnejšie. Platba kartou, platba na jeden klik, dobierka.
- Ponúkajte odloženie platieb: Zvýšenie predaja môžete uvidieť aj tým, že ponúknete odložený platobný plán, ako je napríklad splátkový plán. Napríklad gauč za 500 EUR rozložíte na 10 splátok po 50 EUR mesačne.
- Zmeňte poplatky za prepravu alebo doručenie: Niektorí zákazníci môžu byť ochotní zaplatiť viac za produkt, ak je preprava a manipulácia zdarma.
- Ponúknite predplatné: Viac príjmov by ste získali napríklad tým, že ponúknete pravidelné predplatné za doplnenie alebo pravidelné výmeny, čo automatizuje obchod a zákazníkom ušetrí peniaze.
- Ponúkajte zľavy, rabat a kupóny: Možno najklasickejší spôsob, ako generovať zvýšené predaje, je ponúkanie zliav, rabatov a kupónov. Získate tým nových zákazníkov a vyvoláte v nich pocit úspechu. Zľavy a kupóny budujú zákaznícku lojalitu a opakované nákupy.
- Vytvorte špeciálne stimuly: Ak máte pravidelnú komunikáciu so svojimi zákazníkmi, môžete využiť akúkoľvek príležitosť na budovanie vernosti tým, že ponúknete výpredaje počas sviatkov, odmeny k narodeninám a zľavy alebo registre na špeciálne príležitosti, ako sú svadby alebo narodenia. 🎉
- Prieskum zákazníkov na pochopenie trhu: Je dôležité dobre poznať svoju zákaznícku základňu, preto zvážte poskytnutie prieskumu, aby ste zistili demografické údaje o svojich zákazníkoch. Po nákupe požiadajte zákazníka o vyplnenie krátkeho dotazníka. Podporte vyplnenie týchto dotazníkov zľavou na ďalší nákup alebo výhernou kartou.
- Predajný kanál udržujte aktuálny: Pravidelne aktualizujte svoj predajný kanál, vrátane vašej online prítomnosti a vašich displejov v predajni. Konzistentným a silným vzhľadom vašej značky vytvárajte zvedavosť u zákazníkov pre ďalšie nákupy.
- Zmeňte štruktúru predajných stimulov: Zmena vašej stimulačnej štruktúry pre vašich predajcov môže zvýšiť predajné čísla tým, že váš predajný tím viac motivuje. Vyskúšajte nové metriky alebo novú odmeňovaciu schému naviazanú na iné produkty. Môžete využiť aj časové obmedzenia.
- Vybudujte verejnú povesť kvality a odbornosti: Zvážte budovanie verejnej povesti vašej značky pre kvalitu alebo povesť vášho tímu ako odborníkov pre danú oblasť. Externé články v časopisoch alebo reklama verejne známymi osobami môžu vaše produkty predstaviť novým zákazníkom. Ak ste ochotný vytvoriť svoj vlastný podcast, knihu alebo informačné články, ako je tento, môžete takto zvyšovať svoju reputáciu tým, že poskytnete svojim zákazníkom hodnotu viacerými cestami.
- Vybudujte si povesť vo vašom odvetví a komunite: Byť aktívnym v profesionálnych organizáciách vám môže pomôcť zvýšiť vašu viditeľnosť a môže byť obzvlášť užitočné pre predaje od firmy k firme. Taktiež zvážte budovanie partnerstiev s inými biznismi a ponúknite zdieľanie marketingových kampaní alebo budovania spoločnej zákazníckej základne.
- Preskúmajte svoju online prítomnosť: Optimalizujte svoju webovú stránku pre predaj namiesto kliknutí tým, že určíte, ktoré vyhľadávacie termíny a aspekty návrhu webovej stránky skutočne prinášajú predaje. 🌐
Zdroj: https://www.indeed.com/career-advice/career-development/increase-revenues