Keby bolo uvedenie nového produktu na trh ľahké, robil by to každý.
Vyžaduje si to neuveriteľné spojenie vízie, zvažovania, tímovej práce a odborných znalostí v riadení projektu, aby sa dosiahlo niečo, čo sa ešte nikdy predtým nezrealizovalo.
A dokonca aj keď máte to šťastie a podarí sa vám splniť mnoho z týchto vecí, externé faktory môžu byť rovnako smrteľné.
Správne uvedenie produktu na trh
Dnešná infografika pochádza od To The New a podrobne opisuje 10 kľúčových bodov, ktoré treba zvážiť pred akýmkoľvek novým uvedením produktom na trh. Hoci má sklon k technológiam a produktom startupov, mnoho bodov je relevantných pre akékoľvek nové podnikanie.
Skutočnosť je taká, že uvedenie produktu na trh môže byť plné nástrah. Mckinsey hovorí, že šanca na úspech nového produktu je 14%.
Preto preventívne riešenie najčastejších problémov nových produktov môže byť neoceniteľným krokom pre každého budúceho podnikateľa.
Desať oblastí, na ktoré by ste sa mali sústrediť: Tu je 10 oblastí, ktoré podľa odborníkov musia byť riešené, aby sa zvýšili šance na úspešné uvedenie produktu na trh:
- Analýza trhu: Podľa CB Insights 19% zlyhaní startupov bolo v dôsledku ignorovania konkurencie. Namiesto toho by mal byť trhový potenciál správne analyzovaný a posúdený, aby poskytol realistický pohľad na uvedenie produktu na trh.
- Nejasné požiadavky a stratégia: Ak sú očakávania členov tímu nejasné, bude to mať kaskádový efekt. Vývoj produktu sa omešká a môže to ovplyvniť čas dodania a následne zníženie zisku.
- Plán vývoja produktu: Tento plán vysokej úrovne udržiava členov tímu na rovnakej vlnovej dĺžke, keď je produkt vyvíjaný a uvádzaný na trh.
- Slabý dizajn: Jednoduchá vec na prehliadnutie – dizajn produktu by mal byť testovaný s rozsiahlým výskumom užívateľov. Inak si užívatelia nemusia byť vedomí kľúčových funkcií.
- Najlepšie praktiky inžinieringu: Dodržiavanie najlepších praktík pre vývoj pomáha zaručiť, že produkt bude pripravený a bez chýb v čase uvedenia na trh.
- Slabé riadenie projektu: Nerealistické časové rámce, nedostatok komunikácie a nedostatočné pridelenie zdrojov môžu mať veľký vplyv na úspech projektu.
- Financovanie a kapitál: Dostať správne množstvo kapitálu je kľúčové. Rovnako dôležité je múdro ho alokovať, aby sa zabezpečil úspech projektu.
- Čas uvedenia na trh: Slabé načasovanie môže tiež viesť k zlyhaniu. V dôsledku toho by sa malo plánovanie projektu starostlivo plánovať a premýšľať, berúc do úvahy možné prekážky alebo iné nepriaznivé okolnosti, ktoré by mohli plán vykoľajiť.
- Výkon a použiteľnosť: Pre softvérové alebo webové produkty obzvlášť: nikto nechce čeliť dlhým načítacím časom, pomalým odozvám alebo iným problémom s použiteľnosťou. Je najlepšie vyriešiť tieto problémy predtým, než produkt vstúpi na trh.
- Dostupnosť a údržba Ak je produkt pripojený k webu, tím musí zabezpečiť, aby boli prijaté opatrenia pre servery a zabezpečenie, aby sa zabezpečil čas prevádzky a dostupnosť.
Poznámka na záver: Aj tie najvýkonnejšie korporácie sú si vedomé mnohých potenciálnych nástrah pri uvádzaní nového produktu na trh.
Preto je každý generálny riaditeľ taký dôrazný v tom, aby ich organizácia udržiavala zameranie na svoju hlavnú víziu, konkurenčnú výhodu a aktuálnu hodnotu značky. Ak nový produkt nespĺňa všetky tieto kritériá, nestojí za to riskovať odvedenie pozornosti spoločnosti. Platí to aj pre tie najbohatšie a najinovatívnejšie korporácie.
Našťastie a následne táto konzervativnosť, ktorá preniká veľkými spoločnosťami, je presne tým, čo otvára malé okno pre váš úspech pri ďalšom uvedení produktu na trh!
Zdroj: https://www.visualcapitalist.com/10-key-considerations-product-launch/