Zákaznícka zóna pomôže významne ušetriť čas vašim obchodníkom a maloobchodným predajcom. Zvyšuje tržby a zjednodušuje procesy. Pýtate sa, ako?
Zákaznícka zóna môže mať viacero rôznych podôb. Viac o nich sme popísali v našom článku – Aké podoby môže mať zákaznícka zóna? Spoznajte 3 základné druhy a ich benefity. Mnohí podnikatelia a manažéri si myslia, že ide len o akýsi malý bonus k existujúcemu webu alebo informačnému systému. V skutočnosti však dokáže zohrávať významnú úlohu vo fungovaní biznisu a môže sa stať jeho kľúčovou súčasťou.
Okamžitý prístup k informáciám
Jedným z najčastejších problémov obchodníkov je skutočnosť, že nemajú okamžitý prístup k informáciám. Keď do predajne príde zákazník a chce kúpiť produkt, ktorý je dostupný len na objednávku, obchodník musí častokrát zavolať do veľkoobchodnej prevádzky. Jedine tak zistí, či je daný výrobok na sklade a kedy môže byť dodaný.
Častokrát sa však stáva, že v daný moment obchodníkovi nikto nezodvihne telefón. Od potenciálneho zákazníka si tak vypýta kontakt, aby mu mohol zavolať alebo napísať, keď zistí potrebné informácie. Za tento čas však klient môže navštíviť iného predajcu, ktorý mu poskytne okamžité odpovede. A tak sa radšej rozhodne pre jeho ponuku. Obchodník tak zbytočne príde o zákazníka.
Ako pomôže zákaznícka zóna? Pokiaľ vaša spoločnosť využíva zákaznícku zónu, obchodníci v maloobchode sa do nej môžu niekoľkými klikmi prihlásiť a okamžite uvidia dostupnosť jednotlivých tovarov na sklade, čas ich dodania a ďalšie dôležité parametre. Svojim zákazníkom tak vedia okamžite vystaviť cenovú ponuku, vďaka čomu sa zníži riziko, že odídu ku konkurencii.
Významná úspora času a nákladov
Predstavte si, že idete uvádzať na trh nový produkt a potrebujete o ňom informovať všetkých maloobchodných predajcov či obchodníkov. Pokiaľ nemáte klientsku zónu, pravdepodobne im budete telefonovať. Strávite tak niekoľko hodín ich kontaktovaním, nehovoriac o tom, že nie všetkých zastihnete na prvýkrát. Informovanie vás tak bude stáť veľa času a úsilia, čo sa odrazí na vysokých nákladoch.
Ani kontaktovanie formou e-mailu nemusí byť ideálne. Maloobchodní predajcovia či obchodníci každý deň dostávajú veľké množstvo e-mailov, takže sa môže ľahko stať, že ten váš prehliadnu. Nehovoriac o tom, že kvôli obmedzenej veľkosti súborov možno nebudete vedieť poslať všetky potrebné informácie a dokumenty.
Ako pomôže zákaznícka zóna? Keď máte zákaznícku zónu, do ktorej sa prihlasujú maloobchodní predajcovia a obchodníci, stačí jeden klik a môžete ich jednoducho oboznámiť s novými produktmi vo vašej ponuke. Komunikácia vám tak zaberie len zlomok času a máte istotu, že informácie sa dostanú ku každému obchodníkovi. Aj keď ich máte niekoľko stoviek či tisícok.
Viac predajov
Vďaka zákazníckej zóne môžu obchodníci viac času venovať starostlivosti o zákazníkov a zháňaniu nových klientov. Nebudú každý týždeň strácať hodiny svojho času telefonickou komunikáciou s veľkoobchodnými zástupcami, prácnym zháňaním informácií, zisťovaním časov dodania a podobne. To sa v konečnom dôsledku odrazí na vyššom počte predajov.
Klienti dnes očakávajú okamžité riešenia bez zdĺhavého čakania. Ak nedostanú odpovede na svoje otázky ihneď, vedia, že môžu prejsť k vašej konkurencii, ktorá im možno poskytne lepší zákaznícky servis. Moderná klientska zóna umožní vašim obchodníkom rýchlejšie uzatvárať obchody, získavať viac spokojných klientov a konkurenčnú výhodu.
Zistite, ako zákaznícka zóna pomôže aj vášmu podnikaniu
Nezáleží na tom, v akej sfére podnikáte. Zákaznícka zóna dokáže nepochybne priniesť veľké množstvo benefitov aj vám. S čím konkrétne vám vie pomôcť? Radi sa s vami o tom porozprávame. Zarezervujte si s nami bezplatnú nezáväznú telefonickú konzultáciu a zistite, s čím všetkým vám môžeme pomôcť.