Posledná vec, ktorú by ste chceli vidieť pri vašom webe, je ako postupne stráca konverziu. Bohužiaľ, nie je to až také neobvyklé, pretože ľudia svoju webovú stránku nevylepšujú alebo ignorujú dôležité pravidlá a štandardy.
Našťastie, my držíme krok so všetkými najnovšími trendami v tejto oblasti, a chceme sa s vami spoločne podeliť o náš zoznam ôsmych najlepších inovácií, digitálnych technologických trendov, štandardov a prognóz na rok 2022.
1. Výrazná farba
Farebný minimalizmus ide ruka v ruke s jedným z najvýznamnejších trendov webdizajnu roku 2022 – farbami! Výrazné, svetlé a sýte farby pomáhajú vašej značke vyniknúť, narozdiel od jemných neutrálnych odtieňov, ktoré si za posledných pár rokov zvolilo mnoho spoločností.
Bubly, spoločnosť na výrobu perlivej vody, je vynikajúcim príkladom toho, ako môže stránka použiť výraznú, sýtu farbu bez toho, aby vás z toho boleli oči. Kombinujú niekoľko trendov roku 2022 dokopy – organické tvary, minimalizmus a výrazné farby!
2. Kráľom sa stáva čas načítania webu a celková rýchlosť stránky
Jedným z najdôležitejších štandardov pri tvorbe webových stránok je ultrarýchle načítanie webu. Rýchle načítanie je už roky základným faktorom v oblasti UX a SEO, a naďalej je najvyššou prioritou pre webové stránky, ktoré chcú mať dobré hodnotenie vo vyhľadávacích nástrojoch a tým pádom aj veľa konverzií.
Štúdie hovoria, že viac ako polovica internetových používateľov očakáva, že sa webová stránka načíta rýchlo, a to nie za viac než dve sekundy po kliknutí na odkaz. Ak načítanie vašej stránky trvá dlhšie ako tri sekundy, vaši návštevníci s najväčšou pravdepodobnosťou odídu a je pravdepodobné, že sa už nikdy nevrátia.
Výkonnosť webových stránok má priamy vplyv na konečný úspech spoločnosti. Pinterest skrátil čakacie doby o 40 %, čo zvýšilo jeho pozíciu vo vyhľadávacích nástrojoch a počet registrácií sa zdvihol o 15 %.
Časy načítania webových stránok sú štandardnou metrikou, na ktorú sa zameriavame, aby sme zabezpečili dobrú používateľskú skúsenosť. Ak by vás táto téma zaujímala viac, môžete si prečítať náš článok Prečo pri tvorbe webovej stránky dbať na jej rýchlosť?
3. Chatbot sa stane podobný človeku
Chatbot je ďalšou funkciou, ktorá je populárna už niekoľko rokov a bude relevantná aj v budúcnosti. Keďže umelá inteligencia a strojové učenie sa neustále zdokonaľuje, očakávame, že sa Chatbot stane bežnou funkciou webu pre jednoduché požiadavky zákazníkov na webovej stránke.
Ak napríklad zákazník navštívi váš web a hľadá kontakt, Chatbot ho môže informovať o dostupných formách komunikácie alebo rovno ponúknuť telefónne číslo. To môže viesť k pozitívnej skúsenosti zákazníka a ušetriť podniku náklady na zákaznícku podporu.
4. Dotazníky na spoznanie svojho zákazníka
Formuláre na „monitorovanie“ potenciálnych zákazníkov sú jedným z najdôležitejších prvkov marketingovej stratégie webovej stránky. Chceme sa dozvedieť veľa o návštevníkoch, ale nemôžeme klásť príliš veľa otázok. Na hlavné stránky tak umiestňujeme progresívne/dynamické kontaktné formuláre, kde sa polia zobrazujú postupne a to podľa zákazníka.
V ideálnom prípade nechceme vo formulári zobrazovať príliš veľa polí, ale vždy môžeme určité polia formulára predvyplniť podľa údajov, ktoré už o našich klientoch vieme. Pri prvej konverzii sa môžeme spýtať na meno, spoločnosť a e-mailovú adresu a pri ďalšej príležitosti na konverziu, sa spýtame na telefónne číslo, názov a veľkosť spoločnosti.
Je tiež dôležité získané informácie uchovať a predvyplniť aj nabudúce, aby návštevník tento údaj nemusel vypĺňať viackrát.
Web stránku, ktorá slúži ako nástroj spätnej väzby, sme už riešili v tomto článku.
5. Dostupnosť a intuitívnosť
Evidujeme rastúcu potrebu zohľadňovať potreby ľudí so zdravotným problémom alebo postihnutím. Mať web stránku, s ktorou dokáže pracovať každý, má za výsledok vynikajúce používateľské skúsenosti a zvýšené konverzie. Ako čerešnička na torte je zlepšené SEO web stránky.
Medzi prvky, ktoré zlepšujú dostupnosť a intuitívnosť, patria:
- Vytvorenie silného farebného kontrastu medzi textom a pozadím
- Pridanie indikátorov zamerania, ako je napríklad obdĺžnikový obrys, ktorý sa zobrazuje okolo interaktívnych prvkov (napríklad pri používaní navigačného menu web stránky)
- Používanie funkčných alt tagov pre obrázky (tiež zvyšuje SEO!)
6. Interakcia s návštevníkom
Pridanie interaktívnych sekcií na vašu webovú stránku je skvelý spôsob, ako poskytnúť návštevníkom hodnotu, motivovať ich, aby sa zapojili napríklad do súťaže, a dozvedieť sa o nich viac.
Predpokladajme, že ste personálna agentúra a pridali ste na svoju webovú stránku mzdovú kalkulačku. Svojim návštevníkom ponúkate hodnotu a zároveň sa o nich dozviete viac, na základe údajov zadávaných do vašej kalkulačky.
Príklady interaktívneho marketingu zahŕňajú:
- Hodnotenia ako kvízy
- Ankety a prieskumy
- Kalkulačky
- Súťaže
7. VR
Virtuálná realita bude na webových stránkach v nasledujúcich rokoch naďalej iba pribúdať. Spomeňte si na stránky ako Airbnb, ktoré vám umožňujú virtuálnu prehliadku domu alebo bytu pred rezerváciou. IKEA ponúka možnosť si prehliadnuť kupovaný nábytok vo vašej obývačke ešte pred samotnou kúpou.
VR môže byť pre webstránky mocným nástrojom. Návštevníkovi webu poskytne užitočný a zmysluplný obsah spôsobom, ktorý je naozaj pôsobivý.
8. Organické tvary
Geometrické tvary boli veľkým trendom dizajnu webových stránok v roku 2020, ale čo sa týka roku 2022, tak je všetko hlavne o organických tvaroch. Organické alebo tekuté tvary sú čokoľvek, čo nezahŕňa priame čiary. Myslite na tvary, ktoré sa vyskytujú v prírode, ako sú napríklad kopce, okraje jazera alebo rieky. Treba si dať pozor na to, ako sú jednotlivé tvary asymetrické a kľukaté.
Tekuté tvary sú skvelým spôsobom, ako rozdeliť časti webovej stránky bez ostrých čiar alebo uhlov. Taktiež ich dizajnéri radi využívajú na pozadia. Napríklad Android používa kruhy za produktami na ich domovskej stránke
Ďakujeme za dočítanie článku do konca a dúfame, že sme vám ukázali niečo nové. Ak by ste potrebovali pomôcť s vašou webovou stránkou, neváhajte nás kontaktovať a my vám radi pomôžeme.
Vaše OBS.
#CTA#Potrebuje našu pomoc?#CTA#