Web stránky dnes tvorí každý. Od vášho známeho syna Janka, freelancerov s niekoľko-ročnými skúsenosťami až po firmy ako je tá naša – OBS.sk.
Vstupy do nášho odvetvia nemajú bariéry. Nepotrebujeme priestory, licencie, certifikáty a rôzne zákonné povolenia. Stačí chuť, vášeň, čas a notebook s pripojením k Internetu.
Aj preto, je nás tak veľa, a ak sa nevenujete roky programovaniu, grafike a biznis procesom, tak nemáte šancu zistiť, ktorá firma je pre vás tá pravá.
My sme si prešli tvorbou webových stránok od projektov zadarmo až po desaťtisícové projekty. Zistili sme, pre koho sme užitoční a komu jednoducho nevieme adekvátne pomôcť.
Zistili sme, že chceme byť najlepší a najlepšie sa nám spolupracuje s najlepšími. Ak chcete byť v online prostredí najlepší aj vy, sme pre vás najlepšia voľba.
Poďme sa však pozrieť na to, čo reálne potrebujete, ak chcete dominovať svojmu segmentu v oblasti webovej stránky, portálu, klientskej zóny alebo ako často hovoríme my – web-aplikácie.
Naše odporúčania, pre váš úspech:
1. Potrebujete firmu, ktorá pochopí, čo robíte. Aké poskytujete služby a produkty. Kto ich kupuje, ako ich kupuje, ako ich predávate. Prečo sa kupujú práve cez vás? V skratke, potrebujete niekoho, kto vám bude rozumieť na 110% ako zvyknem hovoriť.
2a. Potrebujete mať partnera, ktorý tieto vedomosti pochopí vo forme podnikových/biznis procesov a logickom napojení na ľudský kapitál chodu vašej spoločnosti.
2b. V tomto kroku je veľmi dôležité položiť si otázku: Chceme tvorbou novej web stránky ušetriť čas našim zamestnancom a klientom, ktorí budú navštevovať našu web stránku? Vieme pri tom zautomatizovať niektoré procesy? Tu by sme odporučili diskutovať o možnostiach, ktoré sa dajú aplikovať na vaše podnikanie. Taký “web” môže ušetriť prácu 2-3 ľuďom v organizácii, čo môže ušetriť nemalé ročné prostriedky.
3. Následným krokom je zrelá a rozumná idea. Určite budete potrebovať Idea Makera, ktorý odzrkadli práve pridanú hodnotu vašej spoločnosti a pretaví ju do pocitu a grafickej podoby vášho interného sveta “toto nás presne vystihuje!”.
4. Ďalším krokom je samotná technická tvorba web stránky. Tu vám odporúčame priplatiť si za najnovšie technológie. Bude to mať dopad na rýchlosť stránky a SEO. V ľudskej reči to znamená, že klienti a Google vás uprednostní pred konkurenciou. Povedané ešte ináč, to znamená, že sa zobrazíte väčšiemu počtu ľudí a ľudia radšej oslovia vás. Viac o SEO sa dozviete v našom článku Technické SEO a ďalšie výhody optimalizácie webstránky.
Nehovoriac o tom, že “výstižnejší, jednoduchší a rýchlejší web” uprednostní v roku 2022 každý človek, ktorý brázdi webom. Čo urobíte vy, ak sa stránka načítava dlhšie ako 5 sekúnd? (Zavriete ju? Naštve vás to? Určite budete chcieť uprednostniť iný web s podobnou službou, že?) O tom, že 78% ľudí chodí na váš web cez mobil, už radšej ani nejdem písať, to už viete naspamäť.
Opýtajte sa preto, či web stránku tvorí firma tak, že najskôr nakreslí počítačovú verziu, ktorú zmenší na mobilnú alebo urobí skutočne Mobile-First prístup, a teda najskôr nakreslí mobilnú verziu a tú rozšíri o počítačové zobrazenie. Je to enormný rozdiel, či vtesnávate prvky z veľkej obrazovky na malú, alebo máte kompaktné a svižne spravné mobilné zobrazenie, ktoré rozšírite na veľký monitor. Ďalšie dôležité otázky, na ktoré by ste sa mali opýtať pri tvorení web stránky, sa dočítate v našom článku Web na mieru – Komu ho dať vyhotoviť?.
5. Taktiež odporúčame, aby ste si vybrali tím ľudí, nie jedno-osobového vývojára. Skvelá kombinácia know-how, ktorá vás na 110% posunie dopredu, obsahuje synergické efekty z vašich, obchodnícko-marketingových, projektových, biznis analytických, grafických, fotografických, copywritingových a programátorských vedomostí. Samozrejme za otvorenej a pružnej komunikácie.
6. Určite si zaplaťte servis. Prehliadače ako Chrome, Firefox, Safari, Edge, databázy, a celkovo IT svet sa mení závratnou rýchlosťou. Nech sa vám na web niekto pozerá pravidelne. Máte istotu, že pravidelne bude vyhradený čas len pre vašu firmu a pohodlie vašich zákazníkov.
7. Problémy vždy budú – vopred sa s tým zžite. Jednotlivé súčasti sa pravidelne menia. Nové aktualizácie môžu znefunkčniť niektoré súčasti a v IT svete sa tomu nevyhnete. Webová stránka nie je stolička, ktorá len stojí a materiál pracuje desaťročia. Webová stránka je bohužiaľ (alebo našťastie?) živý organizmus. Tiež si treba uvedomiť, že webová stránka nie je vytesaná navždy do kameňa a šikovná firma ju vie meniť kontinuálne, rýchlo a podľa potreby (čo je tá výhoda oproti stoličke alebo šablónovým riešeniam).
Ak chcete byť lídrom vo svojom odvetví, odporúčame byť lídrom v “onlajne”. Mať kvalitne vypracovanú špecifikáciu, riešenie na mieru a rôzne lahôdky pre návštevníkov, ktoré si dovolia len skutoční lídri.
Veríme, že týchto zopár rád vám príde užitočných a dokážete sa rozhodovať ľahšie pri výbere tak zložitého a hlavne nehmotného produktu ako je webová stránka.