Rozšírená realita (Augmented Reality) alebo aj AR je “staršia” technológia s ktorou sa ľudia stretávajú na dennej báze už niekoľko rokov v mobilných aplikáciách. Prevažne ju preslávili aplikácie ako Snapchat so svojimi filtrami a Pokémon Go zasadením hry do reálneho sveta.
Pre bližšie pochopenie využitia rozšírenej reality si preto pozrime ďalšie príklady jej využitia a následné uplatnenie v už existujúcich oboroch.
Súčasnosť:
Porsche: Využíva aplikáciu s rozšírenou realitou pre svoje marketingové a obchodné účely. Čo tak pozrieť si akoby vyzeralo vaše vysnívané auto pred vašim domom? Nakonfigurované vo vašej obľúbenej farbe s novými diskami a ešte viac? Aplikáciu si môžete pozrieť na tomto videu.
Pokémon Go: Jedna z prvých a najstarších (2016) mobilných AR hier, ktorá sa hrá celosvetovo dodnes. Využíva sa lokalizácia – GPS systém, chytanie, trénovanie a boje virtuálnych postavičiek. Hra sa hrá všade. V prírode aj v meste. Pozrite si hru priamo v akcii na tomto videu.
SkyView®: Zapozerali ste sa niekedy na hviezdu a opýtali sa samy seba. Čo je to za planétu? Ako sa volá? Táto aplikácia má cez 10miliónov stiahnutí a dá vám isto odpoveď na vaše otázky 🙂 Video
Budúcnosť:
Apple: Spoločnosť pripravuje svoje Apple okuliare, ktoré budú celé fungovať na rozšírenej realite. Jedna takáto pomôcka a všade, kde budete chcieť ísť budete vidieť možnosti rozšírenej reality. Pozrite si ako bude rozšírená realita na videu podľa Apple vyzerať.
Walmart: Čo takto nakupovať virtuálne so zážitkom? Americká spoločnosť Wallmart, čo je v podstate niečo ako Tesco, Kaufland alebo náš Lidl si predstavuje nakupovanie budúcnosti v tomto videu.
Ako viete využiť AR pre svoju spoločnosť + benefity z toho plynúce:
- Vytvorenie unikátnych zážitkov. Najväčšia výhoda rozšírenej reality je, že vytvára unikátne digitálny zážitok, ktorý prelína to najlepšie z digitálneho a fyzického sveta. Výhodou je tiež, že nepotrebujete žiadny špeciálny hardvér alebo softvér. Aktuálne dostupné Smartfóny a Mobilné aplikácie dokážu priniesť požadovaný zážitok už v tejto dobe.
- Eliminácia kognitívneho preťaženia. Predstavte si, že potrebujete opraviť auto, práčku alebo iný stroj. Čo takto odbúrať pracné listovanie v návodoch? Jednoduchým postavením predmetu pred kameru získate jasný a vizuálne ľahko vstrebateľný obsah. Ušetríte človeka od prebytočných informácií a dát, ktoré by ho inak rozptyľovali a unavovali.
- Zvýšenie ľudského angažovania. Keď k nám zavítali prvé AR aplikácie, tak bola technológia spájaná hlavne ako technológia pre zábavný a herný priemysel. Postupom času sa jej použitie rozšírilo aj o ďalšie prípady, kde dosiahla solídne podnikateľské zisky. Jedným z nich je už teraz zvýšenie angažovanosti používateľov, ktoré je vždy bránou k ďalším benefitom ako zvyšovanie rastu. V roku 2020 bolo vypočítané, že v USA AR používa 83,1 milióna ľudí na mesačnej báze. Skenovateľné štítky produktov, interaktívne reklamy, katalógy, označenia obchodov – to sú nespočetné možnosti ako AR môže zvýšiť angažovanosť užívateľa. Novosť kombinácie technológie s jej schopnosťou zobraziť informácie v rýchlej a vstrebateľnej forme zapája rýchlo všetkých.
- Konkurenčná diferenciácia. Na trhu kde konkurencia ponúka homogénne produkty za rovnaké ceny je potrebné odlíšiť sa. Rozšírená realita vám pomôže s kreatívnymi kampaňami, ktoré vás odlíšia a spravia zapamätateľnou značkou.
- Akcelerovanie presunu know-how a redukcia času potrebného pre vyškolenie nových ľudí.
- Zvýšenie kvality služby v teréne a produktivity na minimalizovanie nadčasov.
- Zvýšenie kvality dokumentácie a zníženie času, ktorý je potrebný na vytvorenie technických dokumentov.
- Redukcia odpadu a opráv so zlepšovaním procesov pri produkcii.
Využitie AR v rolách spoločností
- Služby: Manuály a inštrukcie, servisné prehliadky, navádzanie vzdialeným expertom, zákaznícky samo-servis
- Výroba: Zabezpečenie kvality (Quality Assurance), inštrukcie pre skladanie predmetov, výkonnostné dashboardy
- Obchod a Marketing: Zobrazovanie produktov a demá, rozšírená reklama, optimalizácia obchodných priestorov
- Dizajn: Kolaboratívne inžinierstvo, inšpekcie digitálnych prototypov
- Operatíva: Head-up displeje, nastavenia digitálnych produktov, rozšírené manuály
- Tréning/Školenia: Školenia na mieru, BOZP školenia, koučing
- Iné: Navádzanie pri operáciách, kontrola kvality v budovách
Využitie AR podľa strategických cieľov
- Zvýšenie kvality výroby
- Zvýšenie zisku z predaja
- Skrátenie výrobného cyklu
- Rozšírenie zážitku koncového užívateľa
- Zlepšenie metód výučby a školení
- Produktové odlíšenie
- Poskytnutie lepšieho servisu
- Rozšírenie monitorovacích schopností
Máte záujem si vyskúšať rozšírenú realitu?
Či ju vaše mobilné zariadenie podporuje zistite na tomto zozname. Ak áno stiahnite na váš mobil nasledujúcu aplikáciu nižšie, spustite a zamierte kamerou na fotografie priložené fotogragie.
S benefitmi Rozšírenej reality otázka neznie, či použiť Rozšírenú realitu? Ale ako skoro ju použiť? Začnite používať v svojej spoločnosti AR v spolupráci s OBS.
#CTA#Mám záujem o konzultáciu k tejto téme#CTA#
Zdroje
https://www.intelivita.com/blog/benefits-of-augmented-reality/
https://www.ptc.com/en/resources/augmented-reality/webcast/benefits-of-industrial-ar
https://hbr.org/2017/11/why-every-organization-needs-an-augmented-reality-strategy
Vizuálne a zvukové zdoje aj HBR.org and Besound.com